W MROŹNEJ KRAINIE – DZIEŃ PINGWINA

miniatura

Dnia 25.04.2025 r. obchodziliśmy Dzień Pingwina. W ramach programu „Czytające szkoły” uczniowie klas 1-3 i A spotkali się w mroźnej krainie, gdzie zamieszkał główny bohater tego dnia.

Uczestnicy zajęć zaangażowali się od samego wejścia. Ich pierwszym zadaniem było przejście slalomu. Następnie poznali Pingwina, który ich przywitał i opowiedział o sobie. Pomimo widocznej wiosennej pogody na zewnątrz, mroźna kraina ich bardzo zainteresowała. Uczniowie wysłuchali historii małego pingwina, który żyje z bliskimi na Antarktydzie. Ochotnicy mogli sami przesunąć ruchome elementy książki i przyjrzeć się lepiej ilustracjom. Dowiedzieli się także różnych ciekawostek o pingwinach. Obejrzeli związane z nimi zdjęcia. Uczniowie zadawali pytania. Uważnie słuchali i na tej podstawie dopasowali ilustracje o życiu pingwina na rzepy. Żeby lepiej poczuć mróz, który panuje w mroźnej krainie uczestnicy zajęć otrzymali kostki lodowe. Opowiedzieli o swoich odczuciach związanych z zimnem. Następnie ochotnicy pracowali z samogłoskami i dopasowali pingwiny do ich domów. Zadanie zostało utrudnione, ponieważ można było je łączyć jedynie poprzez pluszowy chwytak na palce. Uczniowie rozwijali między innymi swoje umiejętności komunikacyjne, współdziałanie w grupie i motorykę małą, dużą. Karmili głodnego pingwina. Jednak tutaj bardzo istotne było prawidłowe zrozumienie polecenia i wykonanie go według wzoru. Uczniowie rozwijali umiejętność odnalezienia się w schemacie własnego ciała. Podczas zadania w kole z elementami logorytmiki „roztopili lód” Pingwinkowej Mroźnej Krainy.

Każdy uczestnik wykazał się zaangażowaniem i zainteresowaniem życia pingwina. Na zakończenie uczniowie otrzymali podobizny głównego bohatera tego dnia do kolorowania.

 

 

Aneta Józefczak

Agata Żak